FASD
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Buscar
Resultados por:
Búsqueda avanzada

Invitado
Invitado

Fancy a dip? Wollen Sie ein gutes Deutsch lernen? Qu'est-ce que je peux faire pour toi? Empty Fancy a dip? Wollen Sie ein gutes Deutsch lernen? Qu'est-ce que je peux faire pour toi?

Jue Dic 22 2011, 21:57
IntelBook solutions.

Zu IntelBook kommen Sie bitte!

Only the sky is the limit.

Why learning a language helps you to open your mind and dump your prejudices and smothered ideas?

'Cause you are determined to sustain your ideas with words and every word counts different for every culture.

As Wittgenstein said, "The limits of my language mean the limits of my world" (Chapter 5 of Tractatus Philosophicus).

The new trend is being alone and comprehending that mankind is much more than facts, material values and bargaining people. Yet ethics cannot be never on sale as commonly people are.

IntelBook solutions. Die Antwort auf alle Irhe Probleme.
alodnamra
alodnamra
Veterano/a
Valoración : 21
Actividad : 5862
Cantidad de envíos : 1356
https://www.facebook.com/alodnamra

Fancy a dip? Wollen Sie ein gutes Deutsch lernen? Qu'est-ce que je peux faire pour toi? Empty Re: Fancy a dip? Wollen Sie ein gutes Deutsch lernen? Qu'est-ce que je peux faire pour toi?

Jue Dic 22 2011, 22:37
À quoi sert vraiement connaître la langue, si on ne la pratique dans son contexte naturel?

Io sono 100% d'accordo con te, imparare lingue è sempre importante...

But if you don't travel and meet the culture(s) of said language, what difference does it make? Apart from having encyclopedical knowledge of the language, that is...

My two cents.

Ja kaksi olutta, kiitos!

(perdón, es que en finés no sé decir mucho más :D )
Odiseo
Veterano/a
Valoración : 2
Actividad : 5834
Cantidad de envíos : 1778

Fancy a dip? Wollen Sie ein gutes Deutsch lernen? Qu'est-ce que je peux faire pour toi? Empty Re: Fancy a dip? Wollen Sie ein gutes Deutsch lernen? Qu'est-ce que je peux faire pour toi?

Jue Dic 22 2011, 23:44
Well, as Federico Fellini said: "A different language is a different vision of life."

Alors, si toi, tu apprends des autres langues, sûrement tu vas avoir des differents points de vue que peuvent améliorer un peu ta vision du monde et à comprendre des cultures et des autres personnes. Aussi, ça c'est bon pour ne pas avoir des préjuges.

Post scriptum:
Ce qui me manque c'est voyager.

ZID
ZID
Asiduo/a
Valoración : 0
Actividad : 4465
Cantidad de envíos : 444

Lun Mar 26 2012, 22:39
Odiseo escribió:Well, as Federico Fellini said: "A different language is a different vision of life."

Sorry, but Federico Fellini said that: "Un linguaggio diverso è una diversa visione della vita" Smile

Parlare diverse lingue è sempre una bellissima cosa.

alodnamra
alodnamra
Veterano/a
Valoración : 21
Actividad : 5862
Cantidad de envíos : 1356
https://www.facebook.com/alodnamra

Mar Mar 27 2012, 01:35
Ohhhh, Italiano! È una lingua bellissima, e molto semplice per gli parlanti nativi di spagnolo. Senza avere mai imparato italiano "ufficialemente", la sola esperienza di vivere con due ragazzi italiani (chi parlavano un inglese veramente cattivo) per 5 mesi mi ha permesso imparare quasi per osmosi... e, essendo sincero, neanche io credevo che potrei parlarlo così. Lo abbiamo scoperto quando un amico di loro (chi non parlava niente d'inglese) è venuto ed ho dovuto tentare per communicarsi. Tengo qualche problemi per coniugare i verbi, ma d'altra parte, ho imparato anche un pò di Napulitano :D Quest'estate spero di praticare un pò di più quando vada di visita...
Odiseo
Veterano/a
Valoración : 2
Actividad : 5834
Cantidad de envíos : 1778

Lun Jun 25 2012, 17:09
ZID escribió:
Odiseo escribió:Well, as Federico Fellini said: "A different language is a different vision of life."

Sorry, but Federico Fellini said that: "Un linguaggio diverso è una diversa visione della vita" Smile

Parlare diverse lingue è sempre una bellissima cosa.

And how do you know that? Maybe he was living in a English language country while he said that Wink
papierdrache
papierdrache
Recién llegado/a
Valoración : 0
Actividad : 3358
Cantidad de envíos : 10

Dom Mar 31 2013, 16:57
alodnamra escribió:À quoi sert vraiement connaître la langue, si on ne la pratique dans son contexte naturel?

But if you don't travel and meet the culture(s) of said language, what difference does it make? Apart from having encyclopedical knowledge of the language, that is...

Il faut nuancer quelque chose: voyager et voir les pays n’est pas tout. Je préfère lire Rimbaud à vivre en France… quand même, la France a une culture merveilleuse… mais les français ne sont pas comme les espagnols.
An encyclopedical knowledge of a language is not as bad… Shakespeare will always be Shakespeare, even if you haven’t ever been in England (as well as we read Hamlet without visiting the castle of Elsinore)

But you’re right, alodnamra; Baudelaire (I think ^^) said “La seule patrie c’est l’enfance ”… well it’d be better to say “la seule patrie c’est la lange maternelle”
Contenido patrocinado